Tikslinė auditorija. Kaip ją pasiekti , išgryninti ir kodėl ji – jūsų sėkmės paslaptis?

Tikslinė auditorija. Kaip ją pasiekti , išgryninti ir kodėl ji – jūsų sėkmės paslaptis?

Įsivaizduokite: per kiekvienas Kalėdas siunčiate sveikinimus savo draugui, tačiau niekada negaunate sveikinimų iš jo. Vieną dieną susitikus paaiškėja, kad pastaruosius kelerius metus sveikinimus siuntėte klaidingu adresu, todėl jie net nepasiekdavo jūsų draugo. 

Minėtu atveju draugystė gal ir neiširs, tačiau jei panaši situacija ištiktų verslą – reklama būtų adresuojama netinkamai auditorijai, netinkamu adresu / kanalu ir pan., verslas tiesiog negeneruotų pelno ir būtų priverstas baigti savo veiklą. Štai kodėl verslams taip svarbu išsigryninti, kas yra jų tikslinė auditorija, ir žinoti, kaip ją pasiekti. 

Tiksline auditorija (toliau – TA) vadinama specifinė vartotojų grupė, kuriai skirtas jūsų produktas ar paslauga. Pavyzdžiui, jei prekiaujate kūdikių sauskelnėmis, jūsų TA bus neseniai vaikų susilaukę tėveliai. Jei siūlote kursus vadovams, jūsų TA – vadovaujančias pareigas užimantys ar jas eiti siekiantys asmenys, norintiems atnaujinti ar įgyti naujų vadovavimo įgūdžių, stiprinti darbo su žmonėmis kompetencijas praktiškai. Jei esate komercinio nekilnojamojo turto vystytojas, reklamą adresuosite potencialiems patalpų nuomininkams ar investuotojams (B2B tikslinė auditorija) ir pan. Ir čia būtina priminti, kad visi žmonės – nėra ir negali būti jūsų TA. 

Amžius (ir lytis). Žinojimas, kokiai amžiaus grupei priklauso jūsų potencialūs klientai, gali padėti atrasti tinkamus reklamos kanalus. Pavyzdžiui, tikėtina, kad jaunesnio amžiaus žmonės daugiau laiko leidžia „TikTok“ platformoje, o vyresni – „Facebook“. Tad jei jūsų produktas – neragauti, įdomiausių formų ir pavidalų saldumynai, pravartu didžiausią dėmesį skirti „TikTok“ auditorijai. Tuo tarpu jei siūlote moterims skirtas prekes – drabužius, avalynę, kosmetiką – neprošal išbandyti „Pinterest“ platformą, kurios daugiau kaip 70 proc. auditorijos sudaro moterys

Lokacija. Šiuolaikiniai reklamos kanalai leidžia nustatyti, kokiu atstumu bus matomas jūsų turinys. Pavyzdžiui, jei esate vaistinių tinklas ir tam tikrose vaistinėse gavote papildymą svarbių preparatų, galite nustatyti reklamą kelių kilometrų atstumu, kad tik jūsų tikslinė auditorija, gyvenanti ar dirbanti šalia, pamatytų informaciją apie prekių papildymą bei įsigytų jų. Taip pat jei siūlote apgyvendinimo ir SPA paslaugas pajūryje, galbūt jūsų TA bus didžiųjų miestų (Vilniaus, Kauno, kt.) gyventojai, kuriems ir skirsite reklamą su jiems aktualia žinute. Pavyzdžiui, siūlysite pabėgti nuo miesto šurmulio prie jūros ir pasinerti į SPA malonumus, o nakvynei pasilikti viešbutyje, pro kurio langą girdėti raminantis bangų ošimas. Be to, TA vietos ypatybė – tarkime, tam tikras Lietuvos regionas – neretai gali būti panaudota kaip apgalvota priemonė dar geriau pasiekti TA, prabylant į ją tarmiškai – žemaitiškai, aukštaitiškai, dzūkiškai ir kt. 

Pomėgiai. Kaip jūsų TA leidžia laisvalaikį? Eina iš namų ir būna gamtoje, mieste su draugais, o gal visą laiką praguli ant sofos ir patogiai scroll‘ina socialiniuose tinkluose? Galbūt jūsų TA propaguoja sveiką gyvenimo būdą, todėl vis ieško sveikesnių patiekalų receptų, kuriems pagaminti nereikia sugaišti pusės dienos? Šie ir panašūs klausimai gali padėti apsibrėžti aiškesnį potencialaus kliento paveikslą. 

Socialinis statusas. Kokia jūsų TA šeiminė padėtis – vieniši, susižadėję, o gal susituokę? Aktyviai dalyvauja darbo rinkoje (dirba samdomą darbą, yra freelancer‘iai), o gal yra studentai? O gal pensinio amžiaus žmonės, kurie ir toliau nori gyventi visavertiškai, o tam jiems reikia priminti, kad dantų atkūrimas yra investicija visam gyvenimui, galima bet kuriame amžiuje? Socialinis statusas dažnai apibrėžia daugybę dalykų apie TA – interesus ir poreikius (pavyzdžiui, visų ar didesnio skaičiaus dantų atkūrimas dažnai reikalingas vyresnio amžiaus žmonėms, tuo tarpu studentams ar vienišiems mažiau uždirbantiems asmenims gali būti aktuali „co-living“ paslauga). Susižadėjusiems ar neseniai susituokusiems asmenims, tikėtina, bus svarbu gyvenamo nekilnojamojo turto pirkimas, pritaikytas jaunai šeimai ir pan. 

Kai jau turite pagrindinius duomenis apie savo TA, metas pritaikyti tinkamą žinutę bei vizualiką. Galite susirašyti būdvardžius, frazes, kreipinius („tu“ ar „jūs“), šūkius, susidaryti vizualinę stilistiką, numatyti reklamos kanalus, kitas detales ir – pirmyn! 

Reikia pagalbos? Susisiekime!

Previous
Previous

„Ugly ads“ tendencijos įsisavinimas: Drąsi strategija B2B prekių ženklams

Next
Next

Vertikalūs vaizdo įrašai – garantuotas būdas patraukti ir išlaikyti vartotojų dėmesį